Relacja Ani – Turbacz 11-12 VIII

tekst: Ania Kubiak

Turbacz 11-12 VIII

Wyprawy w góry były zawsze moim marzeniem. Do niedawna myślałam, że nierealne. Gdy dowiedziałam się, że mogę wziąć udział w wyprawie na Turbacz byłam bardzo szczęśliwa, aczkolwiek pełna obaw, czy na pewno jest to dobry pomyśl, ale pomyślałam, że jak nie spróbuję to się nie przekonam. Z niecierpliwością czekałam na dzień wyjazdu. Już podczas podroży spotykały nas zabawne historie. Już wtedy wiedziałam, że będzie to niezapomniany weekend.

Wiedziałam, że nie będzie łatwo. Czekała nas długa wędrówka. Wszyscy ochoczo wyruszyli w drogę. Mimo deszczu (podobno Dziku zapomniał zamówić pogodę), dzięki wolontariuszom wszyscy dotarli z uśmiechem na twarzach do schroniska. Już wtedy wszyscy się ze sobą zaprzyjaźnili.
W schronisku nadszedł czas na zabawę. Zostaliśmy podzieleni na grupy, a zabawa polegała na rozszyfrowaniu wskazówek które wskazywały miejsca, w których ukryte są kolejna wskazówki oraz słowa klucze, z których trzeba było ułożyć przysłowie. Oczywiście wygrała grupa pana Romana. Jednak największa zabawa była podczas tworzenia przez Magdę i Przemka rzeźby miłości oraz podczas zabawy w kalambury. Zabawa trwała do nocy.

Następnego dnia przyszedł czas dokończyć wyprawę. Na szczycie nadszedł czas na pamiątkowe zdjęcie. Przed zejściem ze szczytu odwiedziliśmy jeszcze Muzeum Kultury i Turystyki Górskiej PTTK. Podczas wyprawy odkryłam swój ulubiony kolor. W trakcie drogi powrotnej wzięliśmy udział we mszy świętej. Po mszy przyszedł czas na opowiadanie dowcipów i historii przez Marcina.

Ruszyliśmy w dalsza drogę. Dotarliśmy do samochodów. Przyszedł niestety czas się pożegnać.
Była to moja pierwsza wyprawa. Na pewno nie ostatnia. Przecież zostało jeszcze kilka szczytów do zdobycia. Będzie to niezapomniana przygoda. Jeszcze kolejnego dnia jestem myślami na szlaku. Nie mogę zapomnieć o tych wspaniałych momentach które przeżyłam w ciągu tych 2 dni. Dziękuje wszystkim i do zobaczenia.